نوشته شده توسط : محمد سلحشوری

رشد سریع مژه در یک هفته آرزوی خیلی از ماها است اما چگونه ممکن است؟ در این مقاله قصد داریم به تفصیل به آن بپردازیم. داشتن مژه های پر و بلند بر زیبایی چشم ها می‌افزاید و توجه را به سمت صورت جذب می‌کند. راه‌حل های بسیاری برای رشد و پرشدن مژه ها وجود دارد. اما ما در اینجا می‌خواهیم بهترین و مطمئن‌ترین راه را برای داشتن مژه های ضخیم و بلند شدن مژه در یک هفته را به شما معرفی کنیم. امیدواریم بتوانیم با این مطالب زیبایی بیشتری را به شما هدیه دهیم. در ادامه با وبلاگ ما همراه باشید.

ما در این مقاله قصد داریم در مورد رشد سریع مژه در یک هفته با شما صحبت کنیم این مقاله جهت بروزرسانی و انتشار بار علمی آن در سری وبلاگ های این مجموعه تولید شده است و بر گرفته از یک مقاله در یک وبسایت است که دارای منبع می باشد و پیشنهاد ما نیست جهت بررسی بیشتر و اطمینان بیشتر منابع آن منابع بررسی شود.

علت ریزش مژه

اگرچه ریزش بین یک تا پنج تار مژه در طول روز طبیعی است. اما ریزش بیش از حد مژه نشانه یک مشکل اساسی در چشم یا نواحی دیگر بدن است. مژه‌ها از چشم در برابر مواد زائد محافظت می‌کنند بنابراین به سلامت آن‌ها توجه کنید. در این قسمت برخی دلایل معمول ریزش شدید مژه را بررسی می‌کنیم.

تحریک ناشی از لوازم آرایشی

نگه داشتن آرایش چشم به مدت طولانی، استفاده زیاد از اکستنشن مژه یا فرمژه می‌تواند باعث آسیب دیدن مژه‌ها و ریزش زیاد آن‌ها شود. همچنین اگر از ریمل استفاده می‌کنید و ریزش شدید مژه دارید ممکن است به این محصول خاص حساسیت داشته باشید. یا شاید با شدت و به صورت خشن از آن استفاده می‌کنید. بهتر است با عدم استفاده از آن بررسی کنید که آیا ریزش مژه‌ها ربطی به ریمل شما دارد یا خیر.

بیماری‌های زمینه‌ای

علاوه براین بیماری‌های زمینه‌ای مختلفی می‌توانند باعث ریزش شدید مژه باشند. بیماری‌هایی مثل آلوپسی‌آره‌آتا (یا کچلی موضعی)، اسکلرودرمی (یا ایجاد لکه‌های پوستی مزمن)، پرکاری و کم‌کاری تیروئید و لوپوس. سرطان پوست نیز به ندرت باعث ریزش موضعی مژه خواهد شد چون رشد مژه‌ها به علت گسترش سلول‌های سرطانی مختل می‌شود. همچنین اگر تحت دوره‌های شیمی‌درمانی باشید ممکن است دچار ریزش موقت مژه شوید.

بیماری چشمی بلفاریت

یکی از شایع‌ترین علل ریزش مژه می‌تواند بیماری بلفاریت باشد که با خارش، سوزش، قرمزی و تورم پلک‌ها همراه است و باعث ایجاد چسبندگی در اطراف مژه‌ها خواهد شد. علت این بیماری التهاب اطراف ریشه مژه است و روش‌های درمانی زیادی دارد. بنابراین برای جلوگیری از ریزش مژه‌ها باید سریعا برای درمان آن که به صورت خانگی هم امکان‌پذیر است اقدام کنید. بلفاریت معمولا در اثر آلرژی، عفونت یا ضربه ایجاد می‌شود.

تریکوتیلومانیا (کندن مو)

این اختلال به وضعیتی اطلاق می‌شود که یک پریشانی عاطفی یا روانی باعث شود فرد بی‌اختیار مژه‌های خود را بکشد. فرد در این موارد ممکن است موهای نواحی دیگر بدن مثل پوست سر و ابرو را نیز بکند. این یک بیماری مزمن است که در صورت عدم درمان مشکلات زیادی برای فرد ایجاد خواهد کرد.

چگونه مژه های زیبا داشته باشیم؟

داشتن مژه های بلند و پر تا حدودی به ژنتیک افراد بستگی دارد. اما این به آن معنی نیست که سایر افراد از داشتن مژه های زیبا محروم می‌شوند. مژه‌ها علاوه بر زیبایی چشم ها، برای محافظت از چشم نیز نقش دارد.

مژه هم همانند موهای سر یا بدن دوره ی رشد مشخصی دارد. دوره‌ی رشد مژه شامل دو مرحله است که مرحله رشد، آناژن نام دارد و مرحله انتقال را کاتاژن می‌نامند و در آخر مرحله‌ی ساکن است که آنرا تلوژن نام گذاری کرده‌اند.

دوره‌ی رشد بین 4 تا 5 هفنه طول می‌کشد. بعد از مرحله‌ی رشد، فولیکول‌های مژه شکننده شده و آغاز مرحله بعد است. مراقبت از مژه در این مرحله بسیار اهمیت دارد. زیرا در صورت ریزش مژه، جایگزین مژه جدید زمان‌بر است و ممکن است بیش از 100 روز طول بکشد تا شاهد رشد مژه های ریخته شده به طور کامل باشیم و مژه‌ی جدید جایگزین شود.

یکی از ترفندهای زیبایی که امروزه در بین خانم ها شایع شده است، کاشت مژه یا استفاده از مژه های مصنوعی است. این روش ها عوارض بسیاری را بدنبال دارد که میتوان به التهاب پوست پلک ، اگزما و حساسیت و کنده شدن مژه های اصلی اشاره کرد که در طول زمان و استفاده مدام از چسب های مژه مصنوعی اتفاق می‌افتد.

همچنین مصرف بعضی از دارو ها ،می‌تواند سبب ریزش مژه ها یا نازک شدن آنها شود مانند: رتینوئیدها، هپارین، آندروژن‌ها، داروهای ضدکلسترول، داروهای ضدتیروئیدی، پروپرانولول، اسید والپروئیک و داروهای ضدانعقادی وداروهای شیمي‌درمانی. بهتر است برای داشتن مژه‌های زیبا از راه های طبیعی و کم خطر یا بی خطر استفاده کرد و  زیبایی طبیعی را به چشم ها هدیه کرد. در ادامه به توضیح روش‌هایی برای رشد سریع مژه در یک هفته می‌پردازیم.

سخن پایانی

در این مقاله در رابطه با رشد سریع مژه در یک هفته به تفصیل صحبت کردیم. با روند طبیعی رشد مژه آشنا شدیم، توصیه‌های مربوط به رشد سریع مژه در یک هفته را بررسی کردیم و مواد غذایی که به رشد مژه‌ها کمک می‌کنند را برشمردیم. همچنین محصولات و روغن‌های تقویت مژه را به شما معرفی کرده و علت‌های ریزش مژه را بیان کردیم. اگر به هرکدام از دلایل بالا به ریزش مژه مبتلا شدید اول به دنبال راه حل و درمان باشید و سپس با راهکارهای مفید ذکر شده درباره رشد سریع مژه در یک هفته این مقاله به تقویت و افزایش رشد مژه‌های خود کمک کنید. لطفا تجربیات خود را در قسمت نظرات با ما به اشتراک بگذارید.

منبع لنداسپا



:: برچسب‌ها: مژه ,
:: بازدید از این مطلب : 169
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 10 مرداد 1401 | نظرات ()